Un nou proiect câştigat de Uniunea Elenă din România

Proiectul internaţional „Teachers for SwanZ”, desfășurat în cadrul programului european Erasmus+, aria educație vocațională, în perioada septembrie 2020 – august 2022,  a fost câştigat!

   Colaboratori ai acestui proiect inițiat de Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” din București sunt Atitude Studios-din Viena, Rousse National School of Arts „Prof.Vesselin Stoyanov” și Uniunea Elenă din România. Vor participa profesori, formatori și elevi de la licee de balet și școli de dans din România, Bulgaria, Austria, cărora li se vor adăuga şi membri ai Uniunii Elene din România.

Uniunea Elenă din România, partener în Proiectul Erasmus + (VET) Teachers for SwanZ


    În Grecia antică, dansul făcea parte din disciplinele fundamentale ale educației, fiind considerat eficient pentru sădirea, menținerea și întărirea sentimentelor de solidaritate socială. În acest scop, se practicau dansuri războinice (pirice), pacifice (emelii), dedicate culesului viilor (epilenice) etc. (conform wikipedia) iar în timpurile noastre unii oameni demult au înțeles că dansul este o parte esențială a vieții și a educației.

    Proiectul Teachers for SwanZ este un proiect Erasmus+(VET) al UE privind Parteneriate strategice în domeniul educație şcolare; este inițiat de Liceul de Coregrafie Floria Capsali
https://floriacapsali.wordpress.com/ din București. Proiectul este aprobat pentru o perioadă de doi ani.
    

Din România, partener al acestui proiect este Uniunea Elenă din România, alegerea având în vedere că prezența sa în program este un mare plus pentru această inițiativă, pentru că oferă o mare vizibilitate pe plan european și nu numai. Ceilalți parteneri din proiect sunt:
Atitude Studios-din Viena https://www.attitudestudios.at/ și Rousse National School of Arts „Prof.Vesselin Stoyanov” https://www.facebook.com/Rousse-National-School-of-Arts-ProfVesselin-Stoyanov-176218579084795/
   

Ideea acestui proiect și a parteneriatului a pornit dintr-un context în contrast: pe de o parte, școlile vocaționale de dans pregătesc copiii pentru una dintre cele mai sensibile, responsabile și frumoase profesii ale societății noastre, iar pe de altă parte, de cele mai multe ori și, în majoritatea țărilor, aceste școli care pregătesc viitorii maeștri sunt adesea neglijate, într-un mediu din ce în ce mai mult tehnologic, de către decidenții noștri, conduși de rezultate și adesea afectați de deficiențe bugetare grave. În contextul pandemiei de coronavirus, importanța acestui proiect, a punerii în practică a acestuia, se dovedește mai mult decât benefică și oportună.
   

Uniunea Elenă din România a intrat de la început dinamic în parteneriat și, pe lângă alte contribuții deosebit de valoroase, este cea care va folosi excelenta colaborare avută cu celebrul teatru Dora Stratou din Atena și va aduce în proiect experiența vastă a dascălilor de dans atât de la teatru, cât și a celor proprii certificați la Centrul Internațional al Dansului CID – UNESCO, cu sediul la Paris.
Proiectul oferă abordări moderne pentru dezvoltarea profesională continuă a profesorilor și formatorilor de dans și non-dans, activi în instituțiile partenere, în cele publice și private. „SwanZ” – inspirat de „Lacul Lebedelor”, un balet cunoscut – sunt elevii care studiază în școlile partenere și care vor fi implicați în proiect. Au între 13 și 16 ani, aparțin generației Z, cunosc foarte bine dansul și baletul și au o „a doua viață” care se desfășoară în spațiul social virtual, alimentat de tehnologie. Acest proiect urmărește:

       • să dezvolte și să actualizeze competențele cheie pentru profesorii de dans din instituțiile partenerilor, pentru a spori dezvoltarea unor relații și mai bune cu elevii, colegii și părinții;

     • actualizarea și îmbunătățirea competențelor digitale pentru profesorii de dans din instituțiile partenerilor, în vederea facilitării accesului acestora la instrumentele IT;
      • facilitarea unei mai bune înțelegeri a dansurilor tradiționale și contemporane din țările partenere din punct de vedere tehnic, abordare, simboluri etc.;
     • includerea diversității culturale a țărilor implicate în proiect pentru a crea mai multe instrumente / metodologii educaționale-artistice.


     Uniunea Elenă din România, înființată la 28 decembrie 1989, contribuie prin membrii săi la scopul fundamental de conservare și promovare a limbii materne, a culturii grecești și a civilizației, istoriei, tradițiilor grecești, creștine și ortodoxe. În acest sens, printre multe alte realizări, toate comunitățile grecești din România au înființat ansambluri artistice, care s-au afirmat la nivel național și internațional. Dorința de îmbunătățire și succesul au făcut ca toate aceste ansambluri să obțină titlul de membru activ al Consiliului Internațional al Dansului (CID) – UNESCO. Drept urmare, astăzi vorbim despre un număr total de peste 50 de ansambluri de dans – copii și adulți – dintre care 20 sunt membri ai CID. Ei sunt pregătiți de instructori profesioniști din România și Grecia. Experiența Uniunii Elene în cultura dansului se socotește a fi foarte utilă pentru proiect.
   

Legăturile economice și culturale dintre Austria – Grecia – Bulgaria – România au tradiții foarte lungi și, de asemenea, o tendință pozitivă în prezent. Proiectul nostru va contribui la consolidarea relațiilor bune și a cooperării dintre cele 4 țări, în 2 dintre cele mai importante domenii – educație și cultură. Întreaga regiune a Europei Centrale și de Est ar putea beneficia de acest lucru.


    Ne-am suflecat, iarăși, mânecile, pentru a ne pune la muncă!

Angela Bratsou

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *